tirsdag 6. januar 2009

Jul, nyttår og skiferie=D

Heihei=) nå er jula ferdig, det er 2009 og jeg begynner på skolen igjen på torsdag.

Jeg må si at jula her er utrolig utradisjonell. På julaften sto jeg opp og håpet på å finne litt julestemning når jeg kom ned i stua, men nei. Der fant jeg vertsmor støvsuge stua og masse stress. Det ble ingen felles julefrokost med masse pålegg. Det ble, som vanlig, meg-alene- på kjøkkenet, spise ristabrød med en utrolig salt ost... hmm... i et håp på at det skulle bli litt mer julestemning utpå dagen jo mer vi nærmet oss juleAften, begynte jeg og stæsje meg opp med kjole og det hele for vi skulle, etter min tradisjon, i den evangeliske kirken, og ikke i den katolske. Men jeg ble nok en gang ganske skuffet, for når jeg kom ned så var de klare å gå og de hadde på seg de samme jeansene de hadde brukt hele den dagen. Og gjett om jeg fikk mange blikk når jeg kom inn i kirka med kjole og det hele. For å si det sånn: jeg skillte meg veldig ut...

når vi kom hjem fra kirka så var det jeg som sto for maten, for de ville ha laks (de tror nemmelig at vi spiser fisk her til omtrent hvert måltid...). Frossen-fisk fra Chile... Men den ble god da=) hehe

Det som gjorde dagen min MYE bedre var alle gavene jeg hadde dått tilsendt fra Norge, og de jeg hadde fått av Silje, Sofia og Kjetil =D

Det var min julaften. Romjula fulgte med Mange familieselskaper.

Den 29. dro vi til Kempten, en by i Alpene. Hehe. Der fikk jeg stått på slalom og akt=D Og Julia, min vertssøster fikk stått på ski for første gang!

Vi dro også en tur innom München der vi shoppet utrolig mye! =D blitt helt shoppaholic(hakke peiling på hvordan man skriver det=P) siden jeg kom hit.

Nyttårsaften ble også en ganske skuffende opplevelse. Den begynte med at vi bestillte pizza og pasta. Deretter satte de seg foran tv'en og jeg leste i boka mi jeg har fått av Vigdis i adventskalenderen min=)Når klokka begynte å nærme seg 00.00 satt vi fremdeles inne og de like støtt foran tv-verden. Da slo deg meg at jeg skulle absolutt ikke sitte inne på en nyttårsaften klokka 00.00 foran tv! så jeg styrtet ut noen minutter på 12 og så på alle rakettene-alene... Heller det vil ikke si helt alene. Det kom en litt brisen familie fra Polen som bodde under oss, og de begynte å snakke med meg og tilba meg sekt og fyrte opp raketter. hehe. Det var litt av et liv. Og skal si at tyskere ikke er de flinkeste til å sende opp rakettter. det var så vist de ikke landet i bilene og i hus og alt. hehe. Så det var min ganske så triste nyttårsaften...

Vi var også en dag på kjøretur gjennom Østerriket, Liechtenstein og Sveits. hehe. det var litt morsomt å se noen land med de samme prisene igjen=P De holdt jo på å dø når de så på prisene, mens jeg satt der og følte meg gaske så"hjemme"=P Morsomt.

Og nå sitter jeg her på mitt veldig rotete rom og venter på bussen skal komme, for jeg skal til Koblenz og shoppe og, for håpentligvis klippe håret. =P hehe.

Bis dann=)
Hab euch ganz doll lieb<3
Therese

(bilder kommer snart. Må bare legge de inn på dataen=) )

Ingen kommentarer: